Motoros balesetek - halálesetek és olyan dolgok, amik akár halálhoz is vezethettek volna!!

Itt tanulhatsz mások kárán - vagy ha már veled is megtörtént, akkor írd le az eseményt (ha van, küldj képet - röntgenfelvételt) az alábbi címre
blue_speed@freemail.hu
És felhelyezem az oldalra

Felhívom mindenki figyelmét, hogy az oldal tartalmaz olyan képeket is, amit gyengébb idegzetűek, gyomrúak nem bírnak - ezért Ők kapcsolják ki a böngészőjükben a képek megjelenttetését!!!!!!!!!
Ez az oldal nem azért jött létre, hogy leendő motoros társunkat elrettentsük effajta szenvedélytől, de tanulmányozd és lehet, hogy egy fajta elkerülhetetlen balesetnél tudod, hogy mit nem szabad tenned………….
És még valami!
Ha motorra ülsz, mindig gondoskodj megfelelő védelemről, és kövesd az oktatód által tanított defenzív vezetési elvet (ha már nem tiszta mit jelent ez, akkor a lényege: vezess úgy, hogy azt érezd mindenki rád, vadászik
L )


Készült: November 30, 2003

Mielőtt szó érné a házat! A kiszedet cikkek a netről valóak - így azokért semmiféle felelőséget nem vállalok!
Ez az oldal csakis azért jött létre hogy okuljon mindenki belőle - hasznom ebből nem származik! - csak Én is éltem át már motorbalesetet…………


1999. MÁJUS 19,SZERDA
Meghalt a motoros - Tegnap a kora délutáni órákban Bélapátfalva és Mónosbél között, a mikófalvi elágazás utáni lejtőn egy dévaványai illetőségű IFA pótkocsis tehergépkocsi, miközben egy sikertelen előzési manőverből visszatért az út jobb oldalára, egy vele egy irányban haladó segédmotor-kerékpárral ütközött. Az első vizsgálatok alapján a Jawa Mustang az IFA és a pótkocsi közé sodródott. Az ütközés következtében a motorkerékpár vezetője, az 55 éves B. József balatoni lakos a helyszínen életét vesztette. FOTÓ: PERL MÁRTON


Halál a siroki motoros találkozón (lánglovagok.hu)
2002. július 28, vasárnap - [16:30]
[Belföld] Egy nő meghalt, egy férfi pedig súlyos sérüléseket szenvedett a szombaton délután megrendezett siroki motoros találkozón. A felvonuláson egy 37 éves budapesti férfi motorjával egy oszlopot akart megkerülni, azonban eddig ismeretlen okokból elvesztette uralmát a jármű felett és egy parkoló személygépkocsiba rohant. Az ütközés következtében a motoros súlyos sérüléseket szenvedett, 27 éves női utasa pedig a kórházba szállítást követően életét vesztette. (X-Press)


Tisztelt Autójogász!
A nyár folyamán motorkerékpárral közlekedtem a 4-es főúton, ahol éppen a rendőrök egy kamiont igazoltattak. Az egyik intézkedő rendőr figyelmetlenségből, vagy saját felsőbbrendűségének biztos tudatában majdnem elém lépett (átjött a főúton). Mivel egy erős kormánymozdulattal sikerült őt kikerülnöm, nyugodt lelkiismerettel továbbhaladtam.
Mintegy 10 km-rel az eset után a visszapillantóban egy kék lámpát használó rendőrautó közeledésére lettem figyelmes. Természetesen jobbra húzódással a továbbhaladást igyekeztem biztosítani a rendőrautónak. Meglepetésemre mikor a rendőrautó mellém ért, a kormányt rám rántotta. Én pedig kb. 90 km/h sebességgel majdnem az árokba rohantam. Nagy mutatványok árán, a motoron maradtam.
A rendőr megállás után kiugrott az autóból és ordítani kezdett velem, hogy én a rendőr jelzésére nem álltam meg és elvette a papírjaimat. Kénytelen voltam visszatérni hozzájuk az első helyszínre. A másik rendőr habzó szájjal nekem esett, hogy így meg úgy nem álltam meg, és hogy ha gumibot a kezében lett volna, akkor leütött volna a motorról. Erre én felajánlottam neki, hogy máskor lője le az ilyen alakokat.
Ezt követően igyekeztem elmagyarázni nekik, hogy mind a szellemi állapotom, mind az irataim, mind a motor műszaki állapota nem indokolja, hogy én meneküljek az engem megállítani igyekvő közeg elől. Kérdésem, hogy mit tehet ilyenkor az ember, ha történetesen utast szállítok a motoron, akkor most egy semmiért valószínűleg nem tudnám ezt a levelet megírni, mivel biztos, hogy nem tudtam volna megállni, és vagy agyonütöm magam s utasom, vagy nyomorékok maradunk.
Szabályozza valami a rendőr viselkedését, előírja valami intézkedéseinek formáját, hová mehet az ember panaszra? Amennyiben tanúkkal igazolom, hogy szabálysértést a rendőri állítással szemben nem követettem el, hová fordulhatok jogorvoslatért?
Válaszát előre megköszönve, tisztelettel: Petrányi Jenő

Kedves Jenő!
A rendőri ténykedés kereteit több jogszabály és belső norma is meghatározza. Ez persze nem jelenti azt, hogy az érintettek be is tartják azt. Az Ön által leírtak alapján a rendőrök megvalósították a közúti veszélyeztetés bűncselekményét, ezért és az inkorrekt intézkedésért panaszt kell tenni az érintett rendőrkapitányságon. Ez akkor hatékony eljárás, ha az Ön által elmondottakat tanúval is tudja bizonyítani.
Tisztelettel Autójogász


Előállítások (Körmendi weboldal)
Szombat délután Táplánszentkereszten közlekedett a Fő utcán egy motorkerékpáros, amikor egy jobbra ívelő kanyarban elveszítette uralmát járműve felett és a kerítésnek ütközött. A fiatalkorú motoros fiú súlyos alkartörést szenvedett. Az össz kár kb. 100.000,- Ft.


2003.09.18 06:55
[hír] Ma.hu oldalról
Egyre több a motoros-baleset
Az elmúlt másfél évben rendkívül megnőtt a motoros-balesetek száma. Az adatok szerint 25 százalékkal több olyan baleset történik, amelyben motorosok is megsérülnek. A halálos ütközések közül a 20 és 30 év között korosztályból haltak meg a legtöbben. Martinecz György, a Magyar Motorkerékpáros Szövetség főtitkára elmondta: a balesetek számának emelkedése egyrészt annak köszönhető, hogy az elmúlt másfél évben sokkal több motor közlekedik az utakon, másrészt a motorosok nagy része tapasztalatlan. Véleménye szerint egyre szélesebb az a réteg, amely fiatal és egyre nagyobb teljesítményű és értékű motorokkal közlekedik.


2003. szeptember 20.
Egyik ismerős balesete (Jaguár story)
Itt


2003. szeptember 26.
Meghalt a motoros
munkatársunktól (cikk aWebrádió oldaláról)
Elesett egy horgosi férfi motorjával pénteken reggel Szegeden. A balesetben olyan súlyosan sérült, hogy a helyszínen életét vesztette.
Pénteken reggel 7 órakor súlyos baleset történt a Kálvária sugárút és a Nagykörút kereszteződésében –tudta meg a Webrádió Toronykőy Márta rendőrségi sajtóreferenstől.
A vizsgálat eddig adatai szerint egy IFA teherautó a forgalomirányító jelzőlámpa zöld jelzésénél haladt át az említett útszakaszon, mikor a vezetője a visszapillantó-tükörben látta, hogy a mögötte közlekedő motoros váratlanul elesik.
Az elsődleges vizsgálat szerint, az út egyenetlensége miatt billenhetett meg a motor, ezért elesett a vezetője. Az 52 esztendős férfi olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen belehalt sérüléseibe.
A baleset körülményeit szakértők, bevonásával tisztázza a rendőrség.


2003. október 14. 11:28
Az első saját balesetem - itt


2003. október 17. 13:38
Halálos motorbaleset Somogyban
[Havaria] (Az INDEX oldaláról)

Életét vesztette egy motorkerékpáros férfi Zákányban. A helybéli férfi péntek reggel motorozott a Somogy megyei település belterületén, amikor eddig tisztázatlan körülmények között letért az útról. A negyvenhárom éves motorkerékpáros egy házfalnak ütközött, és a baleset miatt a helyszínen életét vesztette. A rendőrség szakértők, bevonásával vizsgálja a tragikus baleset körülményeit.


2003. október 18.
ELLENPÉLDA-, AMIKOR A MOTOROS A HIBÁS MÁSOK BALESTE MIATT (MEGJEGYZEM AZ OLDALON EDDIG 2 DB VAN)
Szegedi hírek
Négy halott a megye közútjain

Rádió 88.
Halálos és súlyos balesetek sorát hozta a szombati nap az ország és megyénk közútjain.
A rendőrség tájékoztatása szerint egy szabálytalanul kanyarodó motoros okozta azt a balesetet, amelyben egy Trabant ütközött össze egy menetrend szerinti autóbusszal (KÉP: <http://www.szentesinfo.hu/mozaik/2003/10/halal.htm>) délelőtt a szentesi elkerülő úton. A motoros szabálytalanul kanyarodott ki egy busz elé, melynek sofőrje félrerántotta a kormányt. A busz összeütközött egy szemből érkező Trabanttal. A személyautóban utazó két ember a helyszínen meghalt. A buszsofőr könnyű sérülést szenvedett.


Tavaszi baleset-megelőzés Mindenki ért hozzá??????

A motorozásra is elmondhatjuk (sajnos), hogy olyan, mint a foci: mindenki ért hozzá. Ez a kissé gúnyosan hangzó megállapítás azonban mégis jól tükrözi a közfelfogást. Vajon hányan ülnek úgy kétkerekű járműre, hogy egyáltalán nincsenek tisztában a motorok viselkedésével, menetdinamikájával? Vajon hány "magabiztos" autós közlekedik útjainkon, akiknek fogalmuk sincs arról, milyen reakciókat válthat ki, illetve várhat el egy motorostól?
Söprögessünk először a saját portánkon! Azt hiszem, mindegyikünk életében volt már olyan pillanat, mikor dobogó szívvel kellett rájönnie, hogy az élete csak a hülyesége mellé szegődött szerencsének volt köszönhető. A motorosok 99,99 %-a rendszeresen átlépi a sebességhatárokat, ami természetesen ott és akkor bocsánatos bűnnek számít, és kit érdekel addig, amíg nincs baj? A hibáinkra rendszerint már akkor jövünk rá, amikor nincs, vagy csak alig van lehetőség a korrekcióra.

Az esetnek több tanulsága is van. Egy: fokozott a veszély, mikor egy csapatban feléled a versenyszellem. Ilyenkor a rivalizálás az első, és miközben a másikra figyelünk, megfeledkezünk a saját biztonságunkról. Egyszerűen megfordul agyunkban a fontossági sorrend. A sebesség növekedésével amúgy is szűkülő látótér tovább csökken, agyunk kikapcsol minden olyan információt, ami a cél elérésében gátolná.
Kettő: ami az ősszel, rendszeres motorozás közben, a mindennapok rutinjában csak egy nyújtott fordulónak tűnt, abból veszedelmesen szűk kanyar lehet az első tavaszi motorozáskor, három hónap kihagyás után. A téli kényszerpihenő alatt kijön az ember a gyakorlatból, előbb vissza kell szokni a motorra, de sajnos épp az első motorozáskor legnagyobb a felszabadultság, a lelkesedés, ami könnyen átcsap fölényes magabiztosságba.
Három: a nyári melegben megszokott tapadást ne várjuk el március elején a gumiktól! Arról nem is beszélve, hogy tavasszal az utak még erősen magukon viselik a tél nyomait. Itt-ott még lehetnek nedves foltok, mellékutakról felhordott sár.
A tapasztalt motorost elég figyelmeztetni a hibáira, azokat ő maga is belátja még akkor is, ha esetleg ezt kifelé nem mutatja. (Ha valaki szóvá teszi nekem azt az elmért kétszázas kanyart, valószínűleg én is csak a vállamat vonogattam volna, de azért az eset óta sosem mentem bele gyorsabban 180-nál)
De mi a helyzet azokkal, akik engedve a divatnak és a hirdetések áradatának, tapasztalat nélkül ülnek nagyteljesítményű motorra? Az autós-motoros iskolák oktatási színvonala nem ide tartozó kérdés, de sajnos tény, hogy úgy kerülnek ki utcára friss jogosítványos motorosok, hogy előtte egy teljesen életidegen rutinfeladatokat követelő vizsga letételére kötelezik őket, aztán kieresztik őket az életbe. Persze az is sűrűn előfordul, hogy mindenféle papír nélkül motorozik az illető: "Harmincéves fejjel csak nem fogok bohóckodni T betűvel a hátamon!" Vagy sokallja a korlátlan "A" kategória megszerzéséhez szükséges időt, és eleve hozzá sem fog a tanfolyamhoz. De a jogosítvány tulajdonképpen nem is biztonsági kérdés, hiszen a már említett oktatási színvonal miatt tulajdonképpen mindegy, hogy a motoros jogosítvány nélkül, vagy friss vizsgával megy ki az utakra
Az életmód-magazinok és a bulvárlapok hatására egyre többen gondolják, hogy csak motoron lehetnek igazi férfiak. Sajnos az nincs benne, a média sugallatában, hogy a motorkerékpárnak nem létezik olyan passzív biztonsága, mint az autóknak. A legtöbb ember először autót vezetni tanul meg, a motorozást csak ifjúkori kalandnak tekintik, és soha nem fogják megszerezni azt a tapasztalatot, amivel számukra biztonságos jármű lehet a motor. Aki megszokta, hogy autóban egy-egy apró hiba eredménye legfeljebb egy következmények nélküli kicsúszás, vagy rosszabb esetben némi anyagi kár lehet, bizony megdöbbenhet, mikor váratlanul komoly sérüléssel járó balesetet szenved egy olyan vezetési hiba után, ami addigi autós pályafutása alatt semmilyen veszéllyel nem járt.
Egy viszonylag olcsó, közepes teljesítményű motor már olyan menetdinamikával rendelkezik, mint egy csillagászati áron megvehető sportkocsi. Ez csábítóan hangzik sok fiatal számára, de mivel nem ismerik azt az érzést, mikor pár másodperc alatt már százzal mennek, nincsenek is felkészülve ennek az élménynek a feldolgozására. Egyszerűen a reflexeik nem alkalmazkodnak ilyen gyorsan az ismeretlen körülményekhez.
Egy kis fizika: a gépkocsi normális körülmények között stabil egyensúlyi helyzettel rendelkezik, ezzel szemben a motorkerékpár labilis egyensúllyal. A függőleges helyzethez szükséges megtartó erőt álló helyzetben a motoros lába, menet közben pedig a kerekeken jelentkező giroszkóphatás tehetetlenségi nyomatéka biztosítja. Minél gyorsabb a motor, annál nehezebb kibillenteni az egyensúlyi helyzetéből, és ez a hirtelen irányváltásokra is vonatkozik.
Gyakorlott motoros kezében viszont épp kis méretének és kimagasló menetdinamikájának köszönhetően nagyon biztonságos jármű. Elfér ott, ahol egy autó nem (például szembe előzéskor), jelentős gyorsulása miatt pedig fékezés helyett megadatott az "előre menekülés" lehetősége.
A tapasztalatszerzés és az önkontroll rajtunk múlik, de sajnos a balesetet szenvedő motorosok nagy része mások figyelmetlenségének áldozata lesz. A motoros számára nincs kivédhetetlenebb veszély, mint az az autós, aki nem látja a közeledő motort.
Az elsőbbség meg nem adásából bekövetkező balesetek nagy része egyszerű figyelmetlenségből történik. A közlekedés résztvevői, főleg a hétvégi autósok reflexszerűen figyelnek a környezetükre, és mivel autóból jóval több van az úton, mint motorból, agyuk már automatikusan az előbbieket keresi az úton, figyelmük átsiklik a sokkal kisebb és környezetébe beolvadó motoron. Ennek eredménye lehet a "túlnézésnek" nevezett jelenség, mikor egy elsőbbséget adó jármű vezetője nem a hozzá közelebb lévő motorost, hanem a mögötte haladó autót figyeli. Ha az autó elég messze van, biztonságosan be tud kanyarodni elé_ egyenesen a nem látott motoros útjába! Szerencsére a túlnézésnek vannak előjelei. A jobbról bekanyarodó autó araszolgató mozgása arra utal, hogy vezetője még mérlegeli az elindulást. Ilyenkor jobb fékezni, inkább egy fölösleges lassítás, mint egy váratlan csattanás! Igazán megnyugtató persze az, ha az autós jól észrevehetően a motorost figyeli, ami persze csak közvetlen közelről derül ki.
Kivédhetetlen és legtöbbször halálos végeredményű balesetet okoznak a nagy ívben balra forduló gépkocsik, aminek vezetői nem veszik figyelembe a szemből jövő motorost. Általában ezekben a helyzetekben olyan gyorsan történik minden, hogy senkinek nincs ideje felkészülni a vészhelyzet elhárítására. Ha mégis van idő rá, mindenkinek egy századmásodperc alatt kell eldöntenie, hogy a vészfékezést választja-e, vagy pedig még van ideje egy gázadással elhúznia a kanyarodó autó előtt. Ilyenkor jön jól a nagyteljesítményű motorok "előre menekülési" képessége. Ha erre már nincs idő és elkerülhetetlen az ütközés, de még van idő kis korrekcióra, akkor jobb, ha a kocsi motorháztetejének vagy csomagtartójának irányítja a motoros magát, mert így az elrepülő test nem akad meg a tetőben, és ha súlyos sérülésekkel is, de legalább élve kerülhet ki a balesetből.
Szerencsére amióta kötelező a motorkerékpárok nappali kivilágítása, azóta jelentősen csökkent az ilyen balesetek száma. Érdekes módon a nyolcvanas években, mikor még nem volt kötelező, a legtöbb motoros már akkor is bekapcsolt tompított fénnyel közlekedett városon kívül, egyfajta íratlan szabályt követve.
Veszélyes, de könnyebben kivédhető baleseti forrás az, mikor a motor épp előzi az autót, és az előzött jármű is előzésbe kezd. Ennek oka is lehet a figyelmetlenség, a kisméretű motor megbújik a visszapillantó tükrök számára láthatatlan holt térben, de sajnos előfordul szándékos ráelőzés is, mikor nem bírják elviselni, hogy a kisebb és mozgékonyabb motor előnyhöz juthat. Ilyenkor a motoros járművének teljesítményét és a sebességkülönbséget mérlegelve választhat a fékezés és visszasorolás vagy a manőver gyorsabb befejezése között. És már megint az előre menekülés képességénél tartunk_
Ha szembe előz a figyelmetlen vagy agresszív autós, nem sokat tehetünk. Fékezés vagy félrehúzódás. Ha egyikre sincs már lehetőség, akkor irány az út menti árok, mert bármi jobb lehet egy frontális ütközésnél!
Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton! A bizalmi elv helyett (mikor feltételezzük, hogy a közlekedés többi résztvevője is betartja a szabályokat) előtérbe kell helyezni a defenzív vezetést (felkészülni minden lehetséges balesetre)! Ha ismerjük saját járművünket, helyesen tudunk mérlegelni a forgalomban, akkor a motor nagyon biztonságos közlekedési eszköz lehet. Ne feledjük: a motorral könnyebb kivédeni egy baleseti helyzetet, mint autóval, de ha mégis megtörténik, következményei sokkal súlyosabbak!


Súlyos motoros-rendőr baleset Nyíregyházán
2003.november 1. 15:45

Súlyos sérüléseket szenvedett egy motoros-rendőr

Szombaton kora délután Nyíregyházán, amikor a Hunyadi úton egy garázsbejáróból, vélhetően elsőbbségadás nélkül eléhajtott egy személygépkocsi.

A motor az autó bal hátsó ajtajának ütközött és felborult. A gépkocsit vezető hölgy nem sérült meg. A baleset körülményeit az Ügyészségi Nyomozóhivatal szakértők, bevonásával vizsgálja.

(Objektív Hírügynökség)


2003. november 4. ~12:58
Halálos motorozás a 6-oson
[Havaria] (Az INDEX oldaláról)

Belehalt sérüléseibe az a 40 éves budapesti motoros, aki két teherautónak is nekiütközött a 6-os főúton. A baleset kedden kora délután, pár perccel egy óra előtt történt a főút 38-as kilométer-szelvényében, Ercsi határában.
A motoros Dunaújváros felé haladva egy kocsisor előzésébe kezdett, ám már nem tudott félrehúzódni a szemből közeledő teherautó elől. A Mercedes tehergépkocsi ezért elgázolta a motorost, akit az ütközés ereje nekilökött egy másik teherautónak is. A szerencsétlenül járt motoros végül még a gázoló Mercedes pótkocsijának, illetve egy személyautónak is nekicsapódott. A motorkerékpár végül lezuhant az útról, és a töltés aljába csapódva állt meg.
Ugyanez az RTL Klub oldalán
Halálos motorbaleset
RTL Klub Híradó <mailto:online@rtlklub.hu>
Meghalt egy motoros, miután egy kamionnal ütközött délután a 6-os úton Ercsi és Adony között. A férfi három barátjával indult Pécsre. Feltehetően túl gyorsan ment, amikor egy kisteherautót előzve került a kamion elé. Az ütközés után három másik autónak is nekicsapódott és szörnyethalt. A főútnak azt a szakaszát halálútnak is nevezik, mert szinte kilométerenként vannak balesetekre emlékeztető keresztek az út mentén.
Fotó: Blue_speed


2003. november 28.
Ismét egy ismerős baleste (Dark Wonder story)
Itt


2003.12.01 10:41 WP mA.HU Itt is a motoros volt a hibás !!!
Tegnap délután Debrecenben elgázolt egy motorkerékpár két idős nőt, akik a gyalogátkelőhelyen keltek volna át.
A motoros az ütközés után az úttest jobb széle melletti füves területre hajtott, ahol járművével elesett. Az egyik idős nő súlyos sérüléseket szenvedett, míg a másik hölgy a késő esti órákban, a kórházban belehalt sérüléseibe


2003-12-15 19:57:31
RTL Klub Híradó - Kotroczó Ágnes
Két tizenhat éves fiú halt szörnyet tegnap délután motorbalesetben a Somogy megyei Kutason. A fiúk ketten ültek a segédmotoron, amikor eddig ismeretlen okból egy, az út szélén szabályosan parkoló autóbuszba rohantak. Az egyik gyerek a helyszínen életét vesztette, társa percekkel utána, a mentőautóban halt meg.

Tóth József azonnal a helyszínre rohant, amikor meghallotta, hogy fia balesetet szenvedett. A tizenhat éves gyereknek akkor még volt pulzusa, de a hatalmas erejű ütközés miatt olyan súlyosak voltak a sérülései, hogy édesapja karjai közt, még a mentők kiérkezése előtt meghalt. A fiú szülei féltették a gyereket, és tiltották a motorozást. Dani tegnap délután is zenét hallgatni indult el barátaihoz.

A zenehallgatásból azonban motorozás lett. A két tizenhat éves fiú egy barátjuktól kérte el egy körre a motorját. Az út mentén álló buszt szabályosan kivilágította a sofőr, a motor mégis belerohant. A mentők percekkel az ütközés után kiértek a helyszínre. Tóth Dániel akkor már halott volt, társát még mentőautóba rakták, de kórházba szállítás közben Péter is életét vesztette.

A motorroncsot a Nagyatádi Rendőrkapitányságra szállították, ahol szakértő vizsgálja majd a baleset pontos okát. Úgy tudjuk, hogy a balesetet nem műszaki hiba okozta, és egyik gyerek se viselt bukósisakot.


Egy kicsit turkálódtam a Google keresőben. Nem jegyeztem ki mindent, mert sajnos, sokan nem méltatják a balesetet többre, mint egyetlen sor - "már megint egy motoros"…. Ugye nem kell folytatnom!
Tessék, mindenki olvassa el és okuljon belőle!!!!
Még valami - azért össze lehet számolni, hogy a motorosok miatt mekkora a balesetek kialakulásának a forrása.
Július 27-én egy motoros rohant egy álló teherautóba, a motor vezetője a helyszínen életét vesztette. A balesetet az M0-áson szinte hagyományosnak nevezhető esemény váltotta ki: a teherautó előtt valaki teljesen szabálytalanul megfordult, ami miatt a teherautó megállt, és ekkor rohant bele a megengedettnél valószínűleg nagyobb sebességgel közlekedő motoros
Teljes Cikk: http://www.hetek.hu/index.php?cikk=8204

Lánglovagok oldaláról
A rendőrök elől menekülve gázolt a motoros
2002. július 24, szerda - [11:20]
[Belföld] Súlyos sérüléseket szenvedett az a nő, akit egy Újudvarhelyen elgázolt egy rendőrök elől menekülő motoros. A járőrök kedden este figyeltek fel a bukósisak nélkül közlekedő motorosra, de nem sikerült megállítaniuk, mivel a vezető gyorsított és megállás nélkül át akart hajtani egy útkereszteződésen. Eközben ütötte el a vele azonos irányban haladó gyalogos nőt. Az ütközés következtében mindketten az út melletti vízelvezető árokba estek. A motoros csak könnyebben sérült és megpróbált elmenekülni a helyszínről, de 200m futás után a rendőröknek sikerült elfogniuk. (Zala Megyei Rendőr-főkapitányság)
Halálos motorbaleset az 5-ös főúton
2002. július 6, szombat - [9:08]
[Belföld] Halálos kimenetelű közlekedési baleset történt szombaton reggel a Csongrád megyei Szatymaz térségében. Az 5-ös főúton eddig ismeretlen okokból egy motoros és egy kamion ütközött össze. A karambol következtében a motoron ülő ember azonnal életét vesztette. (X-Press)
Ma.hu-ról
A minap (hétfőn) békésen fogyasztom kávémat a Dózsa Gy. út és a Thököly sarkán, amikor egy hatalmas csattanást hallok. Egy Tranzit elütött egy robogóst. Még látom, amint a srác a szembejövő sávban földet ér. Még jó, hogy nem jött szembe semmi.

Történt ugyanis, hogy a robogó a villamossíneken jött át a kereszteződésen (ahol tilos, még az autósoknak is!!!), balról kerülve meg a járdaszigetet, amely végénél a Tranzitos - ha nem tévedek szintén szabálytalanul (nem látható záróvonal) - 180 fokban meg akart fordulni. Nem nézett a visszapillantóba, ami már csak azért is helytelen, mert ha villamos nem is, de a 67 V busz itt közlekedik.

Természetesen többedmagammal odasiettem, közben a Fordos hívta a mentőket, és ha nem tévedek a rendőröket is, mivel ő maga is az volt (nem közlekedési). A forgalom irányítását is meg kellett oldani, miközben a fiú a macskakövön feküdt és valószínűleg enyhe sokkot kapott, mert a CB-je aksiját akarta megkerestetni velem, majd félpercenként vérfagyasztó jajgatásba kezdett. Nem is csoda, hiszen a lábszára teljesen valószerűtlen alakot vett fel a törés következtében. Megpróbáltuk fekve tartani. Iszonyatos fájdalmai lehettek. Rám már nem volt szükség, az aksit nem találtam meg, gondoltam visszavonulok, miközben egy futó pillantást vetettem a robogóra. Passzolom a típusát. Egy-két betű maradt csak épen - itt-ott.
Teljes cikk: http://ma.hu/page/cikk/e/0/40241/1
Vonat elé hajtott, de nem sérült meg
Vonat elé hajtott egy segédmotoros szombaton dél körül Tiszaalpáron, azonban még időben sikerült leugrania a motorjáról, így nem sérült meg - tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel Kozák Tibor a Bács-Kiskun Megyei RFK főtanácsosa.
A helyi lakos férfi Tiszaalpáron egy jelöletlen belterületi úton haladt segédmotorjával, amikor egy fénysorompó nélküli, csak Andráskereszttel jelzett vasúti átjáróba behajtott. A figyelmetlen motoros későn vette észre, hogy a Kiskunfélegyházáról Lakitelekre tartó motorvonat is éppen akkor érkezik oda. Esélye már nem volt arra, hogy ütközés nélkül áthaladjon az átjárón, viszont annyi ideje még maradt, hogy leugorjon a kétkerekűről. Ez mentette meg az életét, ugyanis a motorkocsi a sorsára hagyott segédmotort elsodorta, a férfi viszont ép bőrrel megúszta a karambolt. A balesetben a vonat utasai közül nem sérült meg senki és a helyszínelés miatt is csak alig félórás fennakadás volt a vonatközlekedésben.
(Forrás: Objektív Hírügynökség)
[2003.08.09.]
Teljes cikk: http://www.vasutbarat.hu/hireink.htm
Igen sajnos van ilyen is, nem árt betartani, de a cikk írójának felhívnám a figyelmét arra, hogy ha még vele nem történt ilyen - próbálja ki és utána nem fog ilyen OBJEKTÍV véleményt nyilvánítani! - szerk.
A közlekedési osztály vezetője mindenképpen fontosnak tartotta a motorosok figyelmét felhívni két, ugyancsak közelmúltbeli balesetre. Az egyik sérült a közelmúltbeli szélviharok idején Szügy felé tartott, s amikor a határőrségi gyakorlópálya után kiért a szélárnyékból, a vihar egészen egyszerűen fellökte. Hasonlóan alaposan összetörte magát az a férfi, aki miután vadonatúj Yamahájával megtankolt a szécsényi benzinkúton, úgy indult el, hogy az oldaltámaszt elfelejtette visszahajtani, ezért az a következő kanyarban megakadt, a motoros pedig elrepült, mint a győzelmi zászló.
Teljes cikk: http://www.nograd.net/naplo/aktualis/mozaik.html


2004.09.04.
Ma volt egy kis időm. Felmentem a netre és a
www.google.hu keresőn begépeltem: motoros balesetek.
Sajnos link hegyek árasztoták el a monitorom képernyőét. Sajnos értehető módon, nem másolgatom ki az összeset, de a fontosabb ügyeket igyekszem kiválogatni.
Az ajánlat adott! Ha tudsz valami konkrétat, vagy te is megúsztál már egy balesetet írd le és küld el.
FIGYELEM! Mivel a szezon alatt rengetteg baleset volt (SAJNOS), így csak azokat fogom szerepeltetni ahol bizonyítható módon a motoros vétlen volt! Aki nem bír a lovakkal….stb és úgy szenvedte el - sajnálni sajnálom, de ugye tudja, hogy vétkes volt és mivel a saját tapasztalatom is erősít - ezek nem fognak itt szerepelni.


ezt kaptam mailben:
"Heló!
Szeretném megosztani veletek a saját balesetemet, ami az oldalon láthatókhoz képest lightosnak mondható bizonyos szempontból. Elöljáróban szeretném leszögezni: abszolult szelíd motorosnak tartom magam, tehát mindíg a biztonságos közlekedésre törekedtem. Ennek ellenére gyakran előfordultak húzós helyzetek az autósok figyelmetlenségéből kifolyólag.
A baleset is így történt, klasszikusnak mondható elsőbbségadás elmulasztása az autós részéről. 2003 májusában Zalaegerszegen közlekedtem főútvonalon (max 50-el), amikor az autós velem szemben haladva balra kívánt volna bekanyarodni. A világításom be volt kapcsolva, és a motor sem a kisebb termetűek közé tartozik (ETZ-250), mégis elkerültem a hölgy figyelmét és az autó bal elejének ütköztem. Elkerülhetetlen volt a helyzet, az autós már álló helyzetből gondota úgy hogy elindul.
Engem egy jelzőtábla rúdja, a motort egy házfal fogta meg. A sérülések: sorozatbordatörés, légmell, csípőficam és törés (még most is cipelem a csavarokat), bal lábfej különböző roncsolódásai (majdnem az összes csont törése ill. elmozdulása, továbbá cson(4cm) és lágyrészhiány fellépése). Összesen 60 napot töltöttem két kórházban, és több mint fél év múlva léphettem rá a sérült lábamra. De a lényeg, hogy ráléphettem és már egész jól vagyok.
A motorozásról nem mondtam le, de az alapelveteket bevéstem! -mintha mindenki rám vadászna... "


EZT NOB (alias DUMBER5) küldte……..
Felrakom ide, hogy mindenki okoljun belőle!!! Az autókban sem vagy biztonságban…….
Tragédia








CSAK ERŐS GYOMRÚAKNAK!!!!!




"Tisztelt Bluespeed.
Csatolok egy anyagot az arhívumhoz, mint egy további elrettentő példát.
Talán ezek a képek is segítenek rádöbbenteni a motorostársainkat, hogy óvatosabban kell hajatnunk!!!
Kérem, hogy a fényképekkel kapcsolatban a nevem ne kerüljön megjelölésre.
Miklós"

Mivel ezeket a képeket nem Én készítettem így nem vállalok érte semiféle felelőséget! Így nyilvánossá teszem mindig, hogy kitől jött. Természetesen ha a küldő kéri a neve elhalgatását akkor csak a keresztnevét írom ide, semmi egyébb adatot.
A cél ugyan az marad!! Ha már egy barátunk életben marad, mert okul a képekből akkor megérte feltenni és elküldeni .


ŰŰA teljes nevem lécci ne tuntezsd fel de a keresztnevem Apor.
köszi hello

"Ez most a napokban 2006 jún. 27.-én történ.Egy motoros társammal éppen Szálkára tratottunk fürödni.Az az út elég meredek és kanyargós is.Mi elég lassan mentünk és az út mellet láttam egy nagyon kocsit és az elöttem lévo társamnak villogtam h álljunk meg és nézzük meg.Ismét mondanám hogy mi lassan mentünk.Belenéztem a visszapillantóba de nem láttam semmit ezért elkeztem lefékezni.És egyszercsakk ott termett egy auto mögöttem.Hogy Hogyan került oda máig nemtudom de ott volt.Természetesen elrántotta a kormányt de már nem tudott kikerülni és elvitte a motorom hátulját.Kiszette a motort alólam teljesen és a kipufogom is kiszakatt a helyérol és kitörte a kocsi lámpályát és valami ki is szúrta a hutorácsát.Én még kaptam egy ütést a kocsi elejétol mert rá estem és csak utána a földre.Az autos fékezett de kb. 1-1.5 méterre állt meg a fejemtol.Ahogy estem a kezem belement a lámpa szillánkjaiba és a teljes alkarom felhorzsolódott.Egy érkezo auto bekötötte a kezem és kihívta a mentot.A korházba elküldtek röntgenre amit természetesen több részletbe kellett végrehajtani.A röntgen közben nem kaptam segítséget az asztalra is magamtól kellett felfeküdjek és leszálljak holott iszonyatosan fájt mindenem és az üvegszilánk a kezembe még mindig benn volt.A leletekre több mint 1 órát kellett várjak.Utána valami csoda folytán rájöttek hogy van valami a kezemmel és bevittek a mutobe és elkezték kiszedni a kezembe fúródott üvegszilánkokat és kavicsokat ÉRZÉSTELENÍTO NÉLKÜL!Én szoltam h nem kaphatnék e esetleg valamit.És erre ilyen választ kaptam:"bocsánat elfelejtettük".(hát ennyit a magyar egésségügyröl.Amugy viszonylag könnyen megúsztam, nem tört semmim csak a bordám zúzódott ahogy még ráestem és megtolt az autó valamint a csípom zúzódott még és az alkarom van tele mély vágásokkal és horzsolásokkal és a tenyerem van összevarva és nem tudom mozgatni a csuklóm....
Vigyázzatok magatokra és inkább többször is nézzetek bele abba a kis tükörbe mert akármikor meglepetés érhet..."


(A levelet javítás nélkül olvashatjátok.......Blue)


Üdv. az életben maradottaknak és üdv. a még meggondolatlanoknak !
Szép tavaszi délután volt ' 99 május 19 , a házunk előtt beszélgettem az egyik haverral , amikor rendőrautó fékezett . Azt hittem mi csináltunk valami rosszat - de nem - a feleségemet kereste . ????? A konyhából sietve jött is a nejem , a kezét konyharuhában törölgette , lassan úgyis menni kell az oviba a lányunkért . A rendőr megkérdezte :
- K.-né B.N. ?
- Igen , tessék !
- Rossz hírt kell közölnöm , az édesapját baleset érte.......
- Hogy van ?...... Melyik kórházba vitték ?
- A legrosszabb........Fogadja őszinte részvétemet ........A helyszinen összeszedtük a dolgait kérem vegye át ! - Azzal elővett egy piros nylonzsákot ( nem véletlenül piros ) és átadta a vérben tocsogó ruhadarabokat , szerszámokat stb.-t ( nyolc hónap múlva sírva néztük meg mi van benne ) és a jól ismert kopott régi bukót széttörve - ekkor omlottunk össze.
Az előzmények :
Első találkozásunkkor kiderült , hogy mindketten szeretjük a technikai dolgokat , főleg a motorokat . Ő Pannónia , én (akkor) Honda , szóval megvolt az összhang . Késsőbb Ő lett az apósom és a gyermekeim nagyapja . Mindketten imádtuk a lányát és a motorokat . Nem lehetett a motorról lelőni sem , egy öreg Musztáng jelentette számára a szabadságot ( tőlem kapta ajándékba ). Bejárta a környéket , mindenhová azzal ment . Aznap anyósomat ment meglátogatni az egri kórházba - egy kis hazai jót tesz majd neki - mondta . SOHA NEM FOG MÁR ODAÉRNI . Teljesen szabájosan haladt , de egy pótos ifa ökör ( ez gyenge kifejezés ) vezetője azt gondolta , hogy neki kevés ez a sebesség . Az előzés közben azonban szembejött egy busz , úgyhogy a kedves ember visszajött a saját sávjába de nem gondolt a pótkocsira - miért is gondolt volna , mikor nem volt rá jogsija , ja és a szerelvény bőven túl volt terhelve . Ezt elkúrta - de nagyon ! Még az is lehet , hogy sajnálja . Valahogy kifizette a 160 eFt-os büntit meg kibekkelte az ejnye-bejnye felfüggesztettet ( mentőöv - két kiskorú gyermeket nevel ) és mehet minden a maga kerékvágásában . CSAK NE AZ ÖVÉBEN !
Anyósom összeroppant , még egy évig szenvedett önváddal és depresszióval , aztán ő is követte . Most együtt rójják az égi országutakat , talán egy Pannóniával .
Mi még maradunk . Két gyermekünk még nem nagyon érti mi történhetett Jóska papával - igazából mi sem .
A folytatás :
Telet megszégyenítő verőfényes nap volt ' 07 január 14 -e . Délután 2 körül megcsörrent a telefonom - egy haver .
- Hali , mizu !?
- P. Pistit nemrég elütötte egy autó Kerecsenden .
- Mivel volt ?........ Mi van vele ?
- Motorral volt........MEGHALT .......................
MIKOR LESZ ENNEK VÉGE !?
A feleségemnek megígértem , hogy eladom az SV 1000 - et .
Állítólag a közúton meghalunk , a terepen " csak "megsérülünk - átnyergelek az off roadra !
Ha valaki tudja mi a tuti megoldás tudassa velem is !!!!
SZÉLESEBB UTAT ÉS TEREPET !!! VIGYÁZZATOK MAGATOKRA ÉS EGYMÁSRA !!!

2007.01.16.
K. Péter
korpet@chello.hu


Szeva Blue!
Előljáróban közlöm, hogy én már nem motorozok. Ezt azért tartom fontosnak leírni, hogy eldönthesd, felteszed-e a levelemet a motoros oldaladra, vagy sem.
De most inkább arról, hogy miért szálltam le a motorról, annak ellenére, hogy mindig is imádtam (és biztoságos helyen továbbra is imádom).
Úgy nöttem fel, hogy amióta a lábam leért a tartóra, azóta motoron ültem. Először csak utaskén faterom mögött, egy 125-ös Danúvián a '60-'70es években. Aztán néha megengedte az öreg , hogy menjek néhány kört egyedül is, később lett egy saját Rigám, nemsokára pedig Simson.
amint letehettem a jogsit, jött egy öreg P-10-es (ma is az egyik legjobb mocinak tartom), aztán egy öreg BMW, végül egy új 350-es Jawa California. Közben persze estem-keltem én is, mint minden motoros ( eyszer egy újpesti villamossín majdnem kinyírt).
Gyakorlatilag oda voltam nőve a motorra, mindenhová azzal mentem, számomra létforma volt.
Közben aztán szép lassan felnőttem, megnősültem, és már nem volt elég a motor, közel 20 év motorozás után, kocsit kellett venni. Szép lassan megint eltelt 15-20 év, az autóval már nemigazán lehet pesten közlekedni, ezért kitaláltam, hogy hétköznapi közlekedésre veszek egy mocit.Gondoltam jobb a fokozatosság,- mégiscsak sok időt kihagytam- kezdetnek vettem egy Simsont.Pár napot gyakoroltam a környéken, aztán irány a napi forgalom.
Rögtön feltűnt, hogy a mostani autósok mennyire nem figyelnek a motorosokra.
Olyan kicsi oldaltávolsággal kerülik ki az embert, hogy félelmetes, a jobbkéz, és a többi elsőbbségi szabály meg mintha nem is lenne kötelezö a motorosokkal szemben.
Mit mondjak, nem éreztem biztonságben magam. Tényleg olyan, mintha mindenki rám vadászna!
Az utolsó csepp az volt a pohárban, amikor a Hungária krt-on a piros lámpánál álltam és egy mellém beálló furgon úgy fellökött, mint a szart. Amikor ezt szóvá tettem neki (miután feltápászkodtam), az volt a válasza, hogy (idézem) : ne ugassááá köcssőőőg, mer át is megyek rajtad,oda-vissza !
Nos , itt betelt a pohár, letettem a motorozásról egyszer s mindenkorra.(Legalábbis Magyarországon,
mert amikor Korfun nyaraltam, nem bírtam ki, hogy ne béreljek egy motort. Érdekes módon ott senki sem akar levadászni) Eladtam a Simót és kész.(jobb áron, mint vettem)
Mindezt csak azért írtam le, hogy aki esetleg most készül motorra szállni és esetleg olvassa,ezt az oldalt (én minden motorozni készülő ismerősömnek ajánlani szoktam) okulhasson belőle.
A motorozást nem csak azért kell megfontolni, mert -isten ne adja- olyan balaesetek történhetnek, amiket itt bemutatsz, de gyakorlatilag (legalábbis számomra) egy állandó fokozott feszültséget is teremthet, a többi közlekedőre való, igen fokozott figyelem. Ez pedig elveheti az örömöt az egészből.
Remélem senkit nem beszéltem le, de azért érdemes megfontolni ezt az oldalt is.
Üdv: K. Attila